Hoppa till textinnehållet

Hej, vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor. 

Ställ din fråga här

Skaffa kortinlösen terminal

Via bankkontor

Välkommen till ett av våra kontor så hjälper vi dig.

Kundcenter Företag

Ring oss för att få hjälp med företagets affärer. Vi ger ditt företag personlig service och rådgivning. Tel 0771-33 44 33

Via Swedbank Pay kundservice

Kontakta Swedbank Pay kundservice på telefonnummer 08-411 10 80 för mer information.

Via Babs Paylink

Kontakta Babs Paylink på telefonnummer 08-691 69 00 för mer information.

Vanliga frågor och svar

Varför tar det 3-5 bankdagar för en retur att komma in på kortkundens konto?

Vid ett köp görs en kontroll hos kortkundens bank att det finns tillräckligt med pengar och en reservation av beloppet görs på kortkundens konto. Köpet går igenom först när en insamling gjorts och reservationen görs då om till ett godkänt köp. Det tar med andra ord 3-5 bankdagar från det att köpet görs i butiken tills att det blir draget från kortkundens konto. Samma förfarande gäller vid retur förutom att ingen kontroll görs mot kortkundens bank.

Hur gör jag vid ett ägarbyte/bolagsändring?

Du tecknar ett nytt inlösenavtal. Registreringsbevis ska bifogas avtalet. Det gamla kundnumret kan inte behållas vid ägarbyte. Du kan däremot behålla befintligt kundnummer vid bolagsändring om det nya bolaget företräds av tidigare styrelsemedlem.

Fler frågor och svar

UnionPay ny kortacceptans